sunnuntai 31. toukokuuta 2015

Minä Jyllalaisena?


"Me Jyllasta tullaan
Ja parhaita ollaan
Me toisiamme autetaan
Ja loppuun asti tsempataan
Gooo Jylla!"
-JyllaMusical 2014

Toi quotti on meijän lukion viime vuonna pyörineestä musikaalista ja myös yks mun parhaista muistoista. Siis ei itse toi lausahdus, vaan kaikki mitä sen ympärille rakentuu. Tulee heti mieleen ne ennen jokaista esitystä olevat pienet vilunväreet (ja ehkä hienoinen paniikki), ja se ylpeyden tunne sekä onnellisuus joka tuli aina, kun jokaisen esityksen jälkeen annettiin syvät kumarrukset parrasvalojen loisteesssa ja aploodien raikuessa.
  Silloin syksyllä, kun alotin tän blogin kirjoittamisen nii ajatuksena oli lähteä kirjoittamaan jyllalaisen arjesta ja mitä Jylla oikein on tarjonnu mulle. Ehkä se vähän matkan varrella jäi tää postaaminen, mutta ajatus säily. Aloin oikeasti miettimään mitä Jylla on oikein tarjonnu mulle. 
  Toki ensimmäiset pari kuukautta sillon ykkösellä meni Jyllan tapoihin totutellessa ja kavereita tehden, mutta sitten kun vauhtiin pääsi, niin huomasi että Jylla olikin se oikea paikka mulle! Täällä ilmapiiri on mitä loistavin ja frendei ollaan melkeen jokasen kanssa. Opettajien kanssa voi silloin tällöin heittää pikkuläppää tai ruotsintunnin aluks voi käydä pikaisen joogasession (kiitokset Anssille tästä). Oppitunnitkaan fatboylla istuen ei oo ollu pahitteeks ;). Jyllassa oon tehny myös muistoi, jotka muistan vielä vuosien päästä vanhana. Lukion musikaali on yks hyvä esimerkki niistä. Sen aikana sain tosi paljon mahtavii uusia ystäviä ja lukuisten treenituntien ja lavaviikon jälkeen meistä oli muodostunu oikeastaan musikaaliperhe. Nytkin kun musikaali on ohi, silti pidämme kaikki yhteyttä toisiimme ja vietämme aikaa yhdessä.
   Toinen merkittävä asia mitä mulle on tarjottu on matka maailman toiselle puolelle. Usein sanotaan, että uskoakseen jotain pitää se nähdä omin silmin ja tämän Jylla juuri tekikin minulle. Shanghaissa viettämäni viikko oli todellakin ikimuistoinen matka ja se tarjosi kokemusta ja tietoa mitä ei koskaan voisi saada pulpetissa oppikirjaa tuijottaen. Listaa upeista kokemuksista voisi jatkaa vaikka kuinka paljon mm. tutustumispäivä, wanhat, tuutorina oleminen, oppilaskunnan jäsen ja niin edelleen. 
  Nyt koittaakin lukion huipentuma, eli alkaa yo-kirjoitukset. Kesäloma menee kirjoja plärätessä kirjastossa, mutta koitan vähän lomaillakkin välissä. Ens vuonna oonkin sit abi ja on aika siirtyä syrjään kaikiesta koulun eri toiminnasta ja aloittaa vain tarmokas lukeminen. Siksi tämä tuleekin olemaan viimeinen postaukseni tältä erää. Vielä on kuitenkin vuosi jäljellä lukiota ja uskon, että Jylla tulee tarjoamaan paljon hyviä muistoja muisteltavaksi ja koitan ottaa kaiken irti vielä lukiossa olemisesta. Kiitän kaikkia, jotka ovat tehneet matkastani lukiossa näin tapahtumarikkaan ja mukavan. Jylla tulee aina olemaan mulle se #1 lukio.


Kiitän ja kuittaan,
Valtteri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti